Jumaat, 22 Mei 2009

Jusco













Hm..mcm biasalah..hari cuti je mana leh dok umah..mesti nk berjalan...baru la enjoy kan..hahaha...yg paling best anak aku la...mcm tau tau je nk bawak dia gi jalan...
agaknye dah biasa kot...tiba je hari cuti...bkn main happy sakan dia...yelah..no need to go to her baby sitter house...klu x..pepagi muka dah muncung...xnk gi rumah baby sitter...
alahai anakku..klu ibu x antar gi umah baby sitter..sape nk jaga manja ibu ni....ibu n ayah keje...nnti petang ibu ayah ambil..kita gi econmart..main pitala nak?...ha..itulah ayat ayat pujukan ku kepada anak yg sorang ni tetiap hari....
so,ambil je dia dari rumah baby sitter..apalagi...tuntut janji la...mulut dok sebut "ala...ala...etomat..." maknanye nk main pitala kat econmart....pitala tu benda yg mcm kete or apa apa je..yg kita masukkan duit..then bergerak..itu jelah keje anak aku tetiap petang....
klu main sekali bukan reti cukup...4 kali pun xcukup cukup gak..hm...sib baiklah 50 sen je sekali main..tapi anak aku ni klu main benda tu mana cukup sekali...mau 4 atau 5 kali..hm..bankrap...sib baik anak still sorang lagi...hahaha...
so berbalik pada citer...last week cuti gi jusco kat bukit tinggi...apa lagi...main kat playground yg berbayar tu la....rm3 untuk 20 minit..hm..mana cukup 20 minit..kurang kurang setengah jam..apa lagi..layan je la.....
haru biru gak aku melayan....hubby lak..apa lagi..dia pun layan game jugak...aku lah yg jenuh menjaga anak manja aku ni...dok terjerit jerit mulut ni takut dia jatuh...tapi apakan daya...anak aku buat derk je...jatuh pun blh senyum lagi...mmg lasak sungguh.....
pas puas dia main..hm xpuas sebenarnya.....aku yg tarik gak bawak dia kuar...melalak lah jugak....kitorg gi lah jenjalan..kekonon nk window shopping je sebab mmg dah niat dari rumah nk bawak si kecik ni main je..apakan daya...nafsu x dapat dikalahkan..hahaha..terembat la jugak entah apa apa benda yg ku beli...mmg nampak cam nk menghabiskan duit je...
huh...apa apa je la...

Tiada ulasan: