Khamis, 3 September 2009

LAUK SAHUR 1ST DAY PUASA

1st day puasa aritu excited betul nk bangun sahur...kul 4.30 pagi dah bangun siapkan apa yg sepatutnye untuk mr hubby n I...yelah..kitorg kan berdua je...my lil' princess tu still xtau apa lagi..hehehe...nasib baik waktu sahur tu si kenit tu x bangun..klu tidak jenuh nk melayan dia....apapun view la gambar 1st day sahur...simple je.....untuk buka lak..hm..yg lauk tunjuk je lah kat pasar ramadhan tu..hehehe...xsempat nk masak..balik keje je dah ngam ngam waktu buka..pe lagi..udahnye beli ajela....
Kari Ayam (yang dipanaskan je...seketul kentang seketul ayam...cukuplah buat kami berdua...hehehe..)

Sambal kerang(juga yg telah dipanaskan....)

Kacang panjang telur hancur...(ni je yg aku masak rupenye..hehehe....sayur x leh tinggal wei....mesti ada....)

yg syok nye...mmg excited nk puasa....tapi start kul 2 lebih tetiba je mcm nak pitam..habis berpeluh satu badan..pastu menggigil..baby lak kick kuat sgt dlm perut ni (5 months pregnant),apalagi..mr hubby pun suruh lah buka...x bagi puasa...takut jadi apa apa.....

so dipendekkan cerita..aku pun bukalah dgn segelas susu..itu je yg boleh ditelan..dan kemudian merehatkan diri...

dan sampai ke harini...puasa x penuh..mmg x boleh walaupun mencuba sbb advise dari doktor klu aku puasa gak..mgkn aku leh lawan sakit tu..tapi baby kena effect...gula dlm badan berkurang dan baby mgkn xde tenaga...takut wei mendengarnye....

xpelah..nnti dah bersalin nnti aku gantilah puasa tu sebulan..nk buat cmner kan..terpaksala berkorban untuk my future newborn baby....

Tiada ulasan: